TIEDOTE: Yhdistys verkkovihan kohteiden tukemiseen perustettu

19.11.2018

Verkkoviha- ja vaino koskettaa yhä suurempaa osaa suomalaisia. Pohjoismaisen selvityksen mukaan erityisesti naisten oikeusturva on verkkovihan edessä heikompi kuin muilla ryhmillä. Olemme perustaneet Helsingissä yhdistyksen verkkovihan kohteiden tukemiseen. Meitä ei vaienneta ry kokoaa kattavaa pro bono-tukiverkkoa, jonka avulla verkkovihan kohde voi saada maksutonta apua esimerkiksi juristilta, sosiaalityöntekijältä, psykologilta tai viestinnän asiantuntijalta. Tulevaisuudessa yhdistyksen on tarkoitus myös kerätä varallisuutta, jotta verkkovihan kohteita voidaan auttaa myös taloudellisesti esimerkiksi oikeudenkäyntikuluissa. Yhdistys tarjoaa myös vertaistukea.

“Netissä tapahtuvilla, usein kohdennetuilla vihanilmauksilla, pyritään aktiivisesti vaientamaan ihmisiä. Yhdistyksemme perustuu ajatukselle, ettei kenenkään tarvitse jäädä verkkovihaa kohdatessaan yksin, vaan apua ja vertaistukea on saatavilla”, toteaa tuoreen yhdistyksen puheenjohtaja Hanna Huumonen.

Yhdistyksen toimintaan voi tutustua osoitteessa verkkoviha.fi ja Facebookissa. Sivustolla voi myös ilmoittautua tuentarjoajaksi. Kaikki tukipyynnöt ja -tarjoukset käsitellään luottamuksellisesti, kohteen ja tuentarjoajan omilla ehdoilla.

Lisätietoja:
Hanna Huumonen